https://t.me/joinchat/0WjrxRuILR45ZTZk

https://t.me/joinchat/0WjrxRuILR45ZTZk

Shop the best in the world with World Quality Day فروشگاه بهترین های روز جهان با کیفیت جهانی فروشگاه محصولات زیبایی و بهداشتی هزینه پست جداگانه محاسبه میشود. قیمتها به تومان میباشد

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 14
  • بازدید کل : 41387

روغن میخک 30cc


روغن میخک 30cc

روغن میخک به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها فنل های فعال اوگنول و غیره اثراث درمانی متعددی از جمله تسکین سردرد دندان مقابله باعفونت ها دارد.

 

غنچه گل میخک به عنوان ادمیه از سال های دور استفاده می شده است .تاریخچه استفاده از میخک به حدود 200 سال پیش از میلاد باز می گردد.چینی ها از زمان های بسیار قدیم میخک را دهان می گذاشتند تا از اثرات درمانی آن بهره ببرند.در طی سالیان متمادی از میخک برای درمان سوء هاضمه اسهال فتق عفونت های انگلی بهبود تنفس دندان درد سرفه آسم استرس استفاده می کردند.

معروفترین اثر میخک برای درمان دندان درد می‌باشد. به طوریکه بسیاری از خمیر دندان‌ها، دهانشویه‌ها، ضدعفونی کننده‌های دهانی و شوینده‌های دهان و دندان در ترکیبات خود روغن میخک دارند.

میخک سرشار از کلسیم، اسید هیدروکلریک، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین C و ... می‌باشد. روغن میخک در درمان بسیاری از بیماری ها راه گشا می‌باشد.

 

 

روغن میخک، یک ضدعفونی کننده طبیعی

روغن میخک به دلیل اثرات ضدمیکروبی، ضدویروسی، ضدقارچی و نیز اثرات ضدعفونی کننده برای بهبود زخم‌ها، ضدعفونی کردن جراحات، تسکین زخم‌های حاصل از نیش حشرات و درمان عفونت‌های قارچی از زمان‌های بسیار دور کاربرد داشته است. البته ذکر این نکته ضروری است که این روغن برای افرادی که پوست‌های حساس دارند، مناسب نمی‌باشد و ممکن است ایجاد آلرژی و حساسیت در این افراد نماید.

 

تسکین دندان درد با کمک روغن میخک

روغن میخک دارای اوگنول می‌باشد که در طول سالیان متمادی در دندانپزشکی استفاده شده است. این روغن برای تسکین دردهای دندانی و زخم‌های دهانی مناسب می‌باشد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف روغن میخک برای آرام کردن درد و التهاب لثه‌ها در نوزادانی که تازه می‌خواهند دندان در بیاورند، گزینه خوبی است و علاوه بر کاهش احساس ناخوشی در آنان، ضدعفونی کننده نیز می‌باشد. اما در این رابطه جانب احتیاط را رعایت کنید و با پزشک معالجتان حتما مشورت نمایید؛ زیرا روغن میخک بسیار قوی است و اگر ناآگاهانه از این روغن استفاده کنید ممکن است باعث سوختگی در داخل دهان گردد.

 

 

مصرف روغن میخک باعث کاهش درد می شود

 

عموما جهت کنترل درد، از داروهای ضدالتهابی یا داروهای مخدر استفاده می­ شود که عوارض جانبی زیادی دارند. لذا امروزه توجه به داروهای گیاهی که در طب سنتی بسیار مورد تأکید بوده اند، بیشتر شده است.
ازجمله این داروها، روغن گل میخک است که از گلبرگ­های آن به دست می ­آید و علاوه بر داشتن کاربردهای پزشکی و دارویی فراوان، در ساخت مواد آرایشی بهداشتی نیز استفاده می­ شود.
پژوهشگران دانشگاه رازی کرمانشاه در این رابطه، مطالعه ای را بر روی اثرات ضد دردی روغن میخک به صورت موضعی بر روی جانوران مدل انجام داده اند که مجله «دانشگاه علوم پزشکی اردبیل» به انعکاس نتایج آن پرداخته است.

 

با استفاده روغن میخک با درد خداحافظی کنید

در این پژوهش از موش ­های آزمایشی نر که از انستیوپاستور ایران تهیه شده بودند، استفاده شده است. بدین منظور، موش ها تا رسیدن به شرایط ثبات و تطابق با محیط، به مدت دو هفته نگهداری شدند. بعدازآن با استفاده از تزریق زیرجلدی ماده فرمالین، درد به آن ها القا شد و سپس باتوجه به این که این موش ها در گروه های مختلف، با مورفین، روغن میخک و یا روغن میخک+مورفین تحت تیمار قرار گرفته بودند، رفتار هر یک در خصوص میزان دردی که تحمل می کنند، مورد ارزیابی قرار گرفت.
نتایج نشان داد که روغن میخک نسبت به مورفین بهتر عمل کرده و توانسته ظرف مدت 55 دقیقه درد را کاهش دهد. این موضوع نشان از آن دارد که روغن میخک به صورت استفاده موضعی، دارای اثرات ضد دردی قابل قبولی است.
همچنین مطالعات فیتوشیمیایی که مربوط به شناخت ترکیبات شیمیایی گیاهان هستند، نشان داده ­اند که ماده ­ای به­ نام «اوژنول» در میخک وجود دارد که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و این ماده ممکن است در اثرات ضددردی روغن میخک نقش داشته باشد.
داروگری و همکاران، مجریان این پژوهش همچنین خاطرنشان کردند:«در تحقیق ما، روغن میخک موضعی، موجب کاهش درد حاد (فاز اولیه تست فرمالین) و درد مزمن (فاز ثانویه تست فرمالین) شده است. از طرفی نشان داده شد که روغن میخک موضعی اثر ضد دردی مورفین را در مرحله درد حاد افزایش می دهد».
درمجموع نتایج این پژوهش جالب حاکی از آن است که استفاده از روغن میخک به­ صورت موضعی و مالشی، دارای خواص ضددردی بوده که بخشی از این اثرات، با مورفین قابل مقایسه است. لذا این روغن می­ تواند به ­عنوان جایگزینی مناسب برای داروهای شیمیایی ضددرد مطرح شود.
بر اساس این گزارش، روغن میخک برای درمان زخم و آسیب و آثار گزیدگی یا نیش حشرات به ویژه در پوست های حساس مفید شناخته شده است. ازاین رو در ساخت ترکیبات ضد جوش از آن استفاده می ­شود و در درمان جوش های چرکی نیز کارآمد است. همچنین میخک به­ عنوان یک داروی آرام کننده و حتی داروی بیهوشی در ماهیان، در سطح گسترده ای مورداستفاده قرار می گیرد.

 روغن میخک

 

 عوارض جانبی

فردی که می خواهد از روغن میخک استفاده کند باید بسیار مراقب باشد. زیرا این روغن بسیار قوی است بالاخص وقتی به صورت استنشاقی استفاده می‌شود. زیرا به سرعت وارد سیستم عصبی می‌شود. در نتیجه لازم است قبل از خوردن، استنشاق کردن و ... رقیق شود. اوگنول که بخش اعظمی از روغن میخک را شامل می‌شود، ماده شیمیایی خیلی متداولی نیست و برخی افراد نسبت به آن حساسیت دارند. اگر از این روغن اولین بار است که استفاده می کنید با مقادیر اندک شروع کنید. این نکته را مد نظر داشته باشید که قبل از وارد کردن هر گونه ماده جدیدی به برنامه غذایی یا دارویی خود حتما با پزشک معالجتان مشورت نمایید.

برخی از عوارض متداول روغن میخک در زیر آمده است:

1. ناراحتی های روده ای که در کودکان شایع تر است.

2. مصرف ناآگاهانه و خودسرانه ممکن است مشکلاتی را در کلیه ها و کبد ایجاد نماید.

3. روغن میخک باعث کاهش قند خون می‌شود در نتیجه برای افراد دیابتی بسیار مفید و برای زنان باردار یا بیماران بستری در بیمارستان مضر است.

4. در افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است منجر به حساسیت پوستی شود.

 

 

روغن میخک

مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

افزودن به سبد خرید
  انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 99

دیدگاه های کاربران (0)

ماساژ طب چینی – ماساژ کمر

ماساژ طب چینی – ماساژ کمر

ماساژ طب چینی – ماساژ کمر شرح ماساژ پزشکی چینی یکی از شاخه های مراقبت های پزشکی چینی است. ماساژ نه تنها باعث آرامش و تسکین فشارهای وارد شده ناشی از دیسک بر کمر می‌شود؛ بلکه گردش خون در این ناحیه را نیز بهبود می‌بخشد. فشاری که از طریق ماساژ بر بدن وارد می‌شود، توانایی ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

Shop the best in the world with World Quality Day

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما