https://t.me/joinchat/0WjrxRuILR45ZTZk

https://t.me/joinchat/0WjrxRuILR45ZTZk

Shop the best in the world with World Quality Day فروشگاه بهترین های روز جهان با کیفیت جهانی فروشگاه محصولات زیبایی و بهداشتی هزینه پست جداگانه محاسبه میشود. قیمتها به تومان میباشد

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 37
  • بازدید دیروز : 5
  • بازدید کل : 41192

روغن شحم گاوی


روغن شحم گاوی

خواص روغن شحم گاوی یا روغن شحم گاو و طرز تهیه  

پیه گاو به چربی های اطراف بدن گاو در قسمتهای مختلف گفته می شود. میتوان از این چربی ها روغن گرفت که به ان روغن پیه گاو می گویند. از قدیم الایام در طب سنتی به انسان ها توصیه شده از روغنهایی استفاده کنند که منشا حیوانی دارد. پیه قلوه گاو از همه پیه های گاو لطیف تر است و بیشتر هم میتوان استفاده کرد. درباره خواص روغن پیه گاو یا روغن شحم گاو اطلاعاتی را در اختیارتان می گذاریم.

 

روغن شحم گاو بهترین نوع روغن حیوانی

خواص روغن پیه گاو یا خواص روغن شحم گاو

خواص روغن پیه گاو یا خواص روغن شحم گاو برای سلامتی بدن بسیار است. از جمله خواص روغن پیه گاو یا خواص روغن شحم گاو میتوان به آب کردن چربی­ های زیر شکم ، رشد عضلانی بدن ، تناسب اندام ، منبع تولید انرژی و توان بسیار عالی و تقویت کننده­ بودن سیستم دفاعی بدن اشاره کرد که بسیار هم عالیست.

روایتی از امام علی (ع) امده است که فرموده اند: «پیه هم اندازه خود ، بیماری ها را از بدن بیرون می­ برد، مردم با هیچ چیز بیشتر از روغن حیوانی و قرائت قرآن درمان نشده اند».

با توجه به این روایت متوجه میشویم:

۱ـ مصرف پیه­ گاو برای بیماران به صورت نامحدود ( اما متعادل نه خیلی زیاد) تأکید شده است.

۲ـ کنار هم قرار گرفتن روغن حیوانی و قرائت قرآن در کنار یکدیگر تاثیر ان را چند برابر میکند.

روایت دیگری از امام صادق (ع) امده که می گوید روغن پیه­ قلوه گاو با برنج سبب رشد عضلانی و مطلوب بدن خواهد شد.

دکتر مهدی فهیمی رئیس انستیتو بین­ المللی طب سنتی ایرانیان ماد در مجموعه سفیر سلامت در مورد خواص روغن پیه گاو می گوید :

«شاید جهان غرب برای پیشرفت خود از برداشت هیچ نکته­ ای از شرقی­ ها، خصوصاً جهان اسلام فروگذار نکردند… و در حال حاضر چیزی را به ما می­ دهند که توصیه­ ی پیشوایان ما بوده است، به عنوان نمونه، از امام صادق (ع) سوال شد: چه پیه­ ای هست که اگر ما آن را بخوریم مفید باشد؟ امام می­ فرمایند: مصرف پیه­ ی گاو که وقتی وارد بدن بشود، همتراز خود بیماری را از بدن بیرون می­ کند. در کشور ما کسی به این نکته توجه نکرده است، این کالای با ارزش خیلی ارزان از کشور ما خارج می­ شود، ولی کشور سوئیس به این مسأله پرداخته و دارویی را آماده کرده است که متخصصین روماتولوژیست و ارتوپد ما آن را زیاد تجویز می­ کنند و نام آن سلدرین است، امّا مایه­ ی اصلی این دارو پیه­ ی گاو است و این یک نمونه از مطالعات کاربردی غربی­ ها روی احادیث پیشوایان است».

 

موارد منع مصرف روغن پیه گاو یا روغن شحم گاو چیست ؟

در طب سنتی امده است که کسانیکه در حالی پیری و در سن پیری هستند و سنشان بالاتر از 50 سال است از روغن پیه گاو استفاده نکنند.

همچنین زیاده روی در مصرف این روغن هر چند خوب باز هم بد است و باید در حد اعتدال استفاده کرد. شما میتوانید در فصل سرما ان را با روغن زیتون مخلوط کنید تا به هم ماسیده نشود.

طرز تهیه روغن پیه گاو یا طرز تهیه روغن شحم گاو

روغن پیه گاو یا روغن شحم گاو به روغن چربی اطراف قلوه گاه گاو گفته می شود. این روغن بسیار لطیف است و زود هم آب می شود. طبق اطلاعات بدست امده در طرز تهیه روغن پیه گاو برای اینکه نسوزد و خوب آب بشود باید همراه آن، مقداری از روغن های جاهای دیگر داخل شکم گاو که جزء احشاء است و کمی مقاوم تر از روغن اطراف قلوه است را به ان اضافه کنیم.

به عنوان مثال برای تهیه روغن پیه گاو یا روغن شحم گاو به ازای یک کیلو چربی اطراف قلوه ، 200 گرم نیز چربی احشاء را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا با شعله سوزنی کم کم آب بشود.

وقتی که روغن پیه گاو آب شد، روغن را از صافی بگذرانید و در یخچال نگهداری نمایید.

 

طرز تهیه روغن دنبه بی بو با 4 روش جالب

یکی از خواص روغن پیه گاو آب کردن چربی زیر شکم است که میتوانید از ان در مصارف خوراکی استفاده کنید.

و از معصوم نقل است: من اکل لقمه شحم اخرجت مثلها من الداء هر که یک لقمه از شحم بخورد به همان اندازه درد از بدن او خارج می شود.

البته برخی می گویند اگر شعله سوزنی باشد نیازی نیست که چربی و احشاء داخلی را اضافه کنید. فقط دقت کنید نباید ته بگیرد و اگر می خواهید مثل روغن زرد دانه دانه یشود ، هر چقدر که روغن پیه گاو اب شد ان را خارج کنید و در ظرف جدایی بریزید .

مبلغ قابل پرداخت 0 تومان

  انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 736

دیدگاه های کاربران (0)

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند   لیست زیر را جدی بگیرید و برای سلامتی ذهن و بدن تلاش کنید. سعی کنید با عمق وجود به دریافت انرژی و شادی از موارد ذکر شده توجه نمائید.     * این فایل شامل word و pdf می باشد. ... ...

ماساژ طب چینی – ماساژ کمر

ماساژ طب چینی – ماساژ کمر

ماساژ طب چینی – ماساژ کمر شرح ماساژ پزشکی چینی یکی از شاخه های مراقبت های پزشکی چینی است. ماساژ نه تنها باعث آرامش و تسکین فشارهای وارد شده ناشی از دیسک بر کمر می‌شود؛ بلکه گردش خون در این ناحیه را نیز بهبود می‌بخشد. فشاری که از طریق ماساژ بر بدن وارد می‌شود، توانایی ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

Shop the best in the world with World Quality Day

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما