https://t.me/joinchat/0WjrxRuILR45ZTZk

https://t.me/joinchat/0WjrxRuILR45ZTZk

Shop the best in the world with World Quality Day فروشگاه بهترین های روز جهان با کیفیت جهانی فروشگاه محصولات زیبایی و بهداشتی هزینه پست جداگانه محاسبه میشود. قیمتها به تومان میباشد

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 28
  • بازدید کل : 41077

روغن اسفند 60cc


روغن اسفند 60cc

خواص اسپند و مهمترین فواید دارویی و درمانی آن 

اسپند یا اسفند ار انواع گیاهانی است که از آن  استفاده زیادی می شود.

از سوزاندن دانه این گیاه می توان برای ضد عفونی کردن هوا و دور کردن حشرات و خوشبو کردن هوا استفاده کرد و برخی نیز بر این باور هستند که اسپند برای دفع چشم زخم مفید است. در ادامه این مطلب انواع خواص اسپند و مهم ترین فواید دارویی و درمانی آن را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

گیاهان دارویی انواع مختلفی دارند و دارای عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای شیمیایی هستند بنابراین بهتر است شما با توجه به نوع بیماری خود برای درمان آن از گیاه دارویی مناسبی استفاده کنید. خواص اسپند بیشمار است و از گذشته تا به امروز برای درمان برخی از بیماری ها از این گیاه دارویی استفاده می شود.

بررسی انواع خواص اسپند و مزیت های درمانی و دارویی آن

اسپند و اسطوخودوس و کندر از انواع گیاهان دارویی مناسب برای درمان برخی از بیماری ها هستند که مضرات این گیاهان دارویی نسبت به داروهایی شیمیایی کمتر است. بر اساس تحقیقات طب سنتی طبیعت گیاه اسپند گرم و خشک است بنابراین بهتر است این گیاه دارویی را با توجه به طبع خود استفاده کنید.

 

خواص درمانی و دارویی اسپند

  • درمان اسهال

اسپند دارای خاصیت ضد اسهال است, برای درمان اورژانسی اسهال می توانید یک قاشق چایخوری اسفند را همانند قرص در دهانتان بریزید و سپس مقداری آب بنوشید. برای قطع شدن اسهال باید یک قاشق چایخوری اسپند با 12 دانه اسپند را در هر ساعت میل کنید.
برای درمان اسهال در کودکان یک قاشق چایخوری اسپند را به همراه یک قاشق چایخوری گلپر آسیاب کنید سپس مخلوط این مواد را در یک استکان بریزید و به اندازه استکان آب جوش روی مخلوط این مواد بریزید سپس بعد از ولرم شدن این مخلوط آن را صاف کنید و آب صاف شده را هر 2 ساعت یکبار به کودک خود بدهید.

روغن اسپند

  • درمان یبوست

از دیگر خواص اسپند درمان یبوست است. برای از بین بردن یبوست در آخر شب یک قاشق چایخوری اسپند در دهانتان بریزید و سپس مقداری آب بنوشید. از اسپند برای درمان یبوست باید به مدت چند روز استفاده کنید بعد از این مدت یبوست درمان می شود و کارکرد روده ها به حالت طبیعی شان برمی گردد.

  • درمان ورم پروستات و تکرر ادرار

1 قاشق مربا خوری اسپند را به همراه 1 نخود از کندر خرد شده و مقداری رب انار هر روز صبح میل نمایید به مرور زمان تکرر ادرار شما رفع می شود و بزرگی پروستات نیز از بین می رود.
همچنین برای درمان تکرر ادرار می توانید 1.5 گرم اسپند را به همراه خاکشیر و مقداری آب به صورت ناشتا هر روز میل کنید در مدت زمان مصرف این مواد باید از خوردن ماست و ترشی و دوغ و کشک خودداری کنید.

 

  • درمان شب ادراری در کودکان

کودکان معمولا به علت ضعف مثانه و سستی کمرشان دچار شب ادراری می شوند که برای درمان شب ادراری در کودکان می توانید 1 قاشق چایخوری تخم اسپند و تخم رازیانه را با یکدیگر مخلوط کنید و هر شب به کودک خود بدهید تا شب ادراری او رفع شود.

  • خواص اسپند برای درمان تنگی نفس و مشکلات سینه

اسپند و تخم کتان را به یک نسبت در آسیاب بریزید و آن ها را به خوبی آسیاب کنید سپس این مواد را با عسل ترکیب کنید و در طول روز به مدت 2 مرتبه از مخلوط این مواد به اندازه 2 حبه میل نمایید.

  • درمان ناراحتی های گوش

برای برطرف کردن کری و سنگینی و صدای گوش مقداری اسپند را در ظرف مناسبی بریزید مقداری آب ترب و روغن زیتون را به دانه های اسپند اضافه کنید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا مخلوط این مواد بجوشند سپس برای درمان ناراحتی های گوش سه قطره از این ترکیب را در گوش های خود بریزید.

 

روغن اسپند

سایر خواص دارویی اسپند برای سلامت بدن

1. برای پاکسازی بلغم و سودا می توانید روزانه به صورت ناشتا 1 قاشق مربا خوری اسپند و سه فنجان عرق گیاه اسطوخودوس را میل کنید توجه داشته باشید که برای پاکسازی کامل باید به مدت 40 روز از این گیاهان دارویی استفاده نمایید.
2. از دیگر خواص اسپند تقویت کردن میل جنسی است , اگر سرد مزاج هستید برای تقویت کردن نیروی جنسی خود به مدت 40 روز به صورت ناشتا 1 قاشق مرباخوری اسپند میل نمایید. همچنین در این مدت یک استکان از روغن اسفند را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و مخلوط این مواد را از مقعد تنقیه کنید.
3. خوردن اسپند برای بیمارانی که دچار بیماری های فلج و صرع و جنون و نسیان و بیماری های عصبی هستند می تواند مفید باشد.
4. اگر مبتلا به بیماری سیاتیک هستید بهتر است به مدت پانزده شب پنج گرم اسپند را مانند قرص با آب قورت دهید.

 

5. اگر مبتلا به بیماری تنگی نفس و یا سرفه های رطوبتی و شدید هستید می توانید 30 گرم اسپند را آسیاب کنید و در ظرف مناسبی بریزید سپس 120 گرم آب به اسپند آسیاب شده اضافه کنید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا اسپند بجوشد سپس آن را صاف نمایید و با نود گرم عسل و شصت گرم روغن کنجد ترکیب کنید و مخلوط این مواد را میل کنید بعد از خوردن این مخلوط حالت تهوع شدیدی به شما دست می دهد که سینه تان از مواد لزج پاک می شود.
6. از دیگر خواص اسپند رفع اعتیاد به مواد مخدر است. برای ترک کردن اعتیاد به مواد مخدر افیونی مقداری از دانه های اسپند را بو دهید سپس آن ها را به خوبی آسیاب نمایید و با مقداری عسل ترکیب کنید و روزی 3 حبه از مخلوط این مواد میل کنید.
7. برای باز کردن دهانه عروق و باز شدن خون بواسیر می توانید از شیاف گرد دانه های اسپند با روغن ایرسا استفاده کنید.
8. از جمله خواص دارویی اسپند می توان به تسکین دندان درد اشاره کرد که برای این منظور باید دانه های اسفند را بخور دهید.   

 

روغن اسپند .گیاه اسپند

خواص اسپند برای زنان

می توانید از روغن اسپند استریل شده برای تنقیه مقعدی استفاده کنید. همچنین می توانید از ترکیب روغن استریل شده اسپند با عسل برای تزریق واژینال استفاده نمایید. تزریق واژینال مخلوط روغن اسپند و عسل برای تقویت رحم و درمان اختلالات قاعدگی و افزایش قدرت جنسی و درمان کردن افتادگی رحم و آماده سازی رحم برای باردار شدن می تواند مفید باشد.

خواص مفید اسپند برای مو

از دیگر خواص اسپند می توان برای درمان شپش و یا کچلی اشاره کرد برای این منظور هر شب باید آب و یا روغن اسپند را به موها و پوست سر خود بمالید و تا بهبودی کامل این روند را ادامه بدهید.
همچنین از روغن اسپند می توانید برای سیاه کردن موها استفاده کنید که برای این منظور چند قطره روغن اسپند را در قسمت های مختلف پوست سر خود مالش دهید و اجازه دهید تا صبح روغن اسپند روی موهای شما بماند بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که موهای شما به رنگ مشکی تغییر رنگ می دهد.

تذکرات مهم برای استفاده از اسپند

خواص اسپند همانطور که در این مطلب مشاهده کردید بسیار زیاد است ولی در هنگام استفاده از این گیاه دارویی باید احتیاط لازم را داشته باشید در ادامه تذکرات مهم برای استفاده از دانه های اسپند را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

  • مصرف اسپند برای افراد گرم مزاج مضر است و باعث استفراغ و تهوع می شود بنابراین بهتر است افراد گرم مزاج در صورت استفاده از اسپند از میوه های ترش و سکنجبین استفاده کنند.
  • توجه داشته باشید که روزانه نباید بیشتر از 5 تا 10 گرم از دانه های اسپند را استفاده کنید زیرا بیشتر از این مقدار می تواند سم وارد بدن کند.
  • دانه های اسپند دارای مواد سمی هستند بنابراین باید از جویدن آن ها خودداری کرد.
  • مصرف اشتباه دانه های اسپند می تواند باعث بروز مشکلاتی نظیر تشنج و تهوع و ترشح زیاد بزاق و سکسکه و ضعیف شدن سیستم عصبی مرکزی شود.
  • برای کاهش میزان سم موجود در اسپند باید آن را به مدت چند بار در آب خیس نمایید.
  • استفاده از اسپند برای خانم های باردار ممنوع است.

 

 

مبلغ قابل پرداخت 12,500 تومان

افزودن به سبد خرید
  انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 136

دیدگاه های کاربران (0)

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند

عادت‌های روزانه‌ای که میزان سلامتی و موفقیت شما را تعیین می‌کنند   لیست زیر را جدی بگیرید و برای سلامتی ذهن و بدن تلاش کنید. سعی کنید با عمق وجود به دریافت انرژی و شادی از موارد ذکر شده توجه نمائید.     * این فایل شامل word و pdf می باشد. ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

Shop the best in the world with World Quality Day

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما